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INOUE AKITO
Department / Course
College of Image Arts and Sciences Department of Image Arts and Sciences
Title / Position
Associate Professor
Papers
1.
2023
Ethical Guidelines for Gamification │ ,pp.51-56 (Co-authored)
2.
2018/08
Making Local video game history index │ Replaying Japan 2018 │ 2018,pp.p34 (Sole-authored)
3.
2017/08
How Was Local Game History Made? │ Replaying Japan 2017 proceedings │ 2017,pp.pp. 27-28 (Sole-authored)
4.
2017/03
Study of the Titles of Console Game Product : Macro analysis utilizing DB for number of characters and character type │ アート・リサーチ │ 17,pp.29-44 (Co-authored)
5.
2016/08
Distinctive difference game titles between Japanese context and English context │ Replaying Japan 2016 proceedings │ 2016 (Co-authored)
6.
2016/08
Proposal and Validation of the Data Model of Video Game Database │ Replaying Japan 2016 proceedings │ 2016 (Co-authored)
7.
2015/05
Game Reviewers can’t notice innovation │ Replaying Japan │ 3,pp.pp. 112-114 (Sole-authored)
8.
2014/06
Gamification Platform for Supporting Self-motivated and Sustained Actions │ 情報処理学会論文誌ジャーナル(Web) │ 55 (6),pp.1600-1613 (WEB ONLY)-1613 (Co-authored)
9.
2014/03
What is Gamification?(<Special Issue>GAME & CG) │ Special issue of Japanese Society for Science of Design │ 21 (2),pp.2-7 (Sole-authored)
10.
2014/03
ゲーミフィケーションとは何か―デザイン史との比較から │ デザイン学研究特集号 │ 21 (2),pp.2-7 (Sole-authored)
11.
2013/04
ゲーミフィケーションを活用した自発的行動支援プラットフォームの試作と実践 │ 情報処理学会研究報告(CD-ROM) │ 2012 (6),pp.ROMBUNNO.GN-87,NO.17 (Co-authored)
12.
2012/04
Interview to Mr. Kazunari YONEMITSU │ コンテンツ文化史研究 │ (7),pp.3-11 (Sole-authored)
13.
2011/03
ユーザー・クリエイティブ・ネットワーク~ユーザー・クリエイションを考えるためのメカニズムを再考する~ │ 情報社会学会誌 │ 5 (3),pp.15-29 (Sole-authored)
14.
2009/12
デジタルゲーム産業の産業構造:日本のゲーム開発体制はいかにして選択されたのか │ 電気通信普及財団研究調査報告書(CD-ROM) │ (24),pp.104-111 (Co-authored)
15.
2009/04
System of disuniting and uniting multimedia │ Journal of contents history studies │ 0 (1),pp.56-72 (Sole-authored)
16.
2009
Tutorialism: gaming as a cognitive process │ Journal of digital games research │ 3 (1),pp.59-66 (Sole-authored)
17.
2007/09
Around Sigeru Miyamoto: Enactment of "Creator" on Computer Games. │ Proceedings of the 2007 DiGRA International Conference: Situated Play, DiGRA 2007 │ ,pp.24-28 (Sole-authored)
18.
2007/02
国際大学グローコム 情報社会学シリーズ“地球智場”の時代へ ケームのデファクトスタンダード競争の後に来るもの │ 情報通信ジャーナル │ 25 (2),pp.36-39 (Sole-authored)