立命館大学 研究者学術情報データベース
English>>
TOPページ
TOPページ
> MARUTSCHKE D. MORITZ
(最終更新日 : 2022-06-06 13:51:47)
マルチュケ モリツ
MARUTSCHKE D. MORITZ
Marutschke D. Moritz
所属
グローバル教養学部 グローバル教養学科
職名
准教授
業績
その他所属
プロフィール
学歴
職歴
委員会・協会等
所属学会
資格・免許
研究テーマ
研究概要
研究概要(関連画像)
現在の専門分野
研究
著書
論文
その他
学会発表
その他研究活動
講師・講演
受賞学術賞
科学研究費助成事業
競争的資金等(科研費を除く)
共同・受託研究実績
取得特許
研究高度化推進制度
教育
授業科目
教育活動
社会活動
社会における活動
研究交流希望テーマ
その他
研究者からのメッセージ
ホームページ
メールアドレス
科研費研究者番号
researchmap研究者コード
外部研究者ID
その他所属
1.
情報理工学部 情報理工学科
学歴
1.
~2014/03
神戸大学 国際文化学研究科 グローバル文化・情報コミュニケーション専攻 博士課程 修了
2.
~2010/09
立命館大学 情報理工学研究科 人間情報学専攻 修士課程 修了
職歴
1.
2019/04/01 ~
Associate Professor │ │ Ritsumeikan University College of Global Liberal Arts
2.
2014/04/01 ~ 2019/03/31
Lecturer │ Information Science and Engineering │ Ritsumeikan University
研究テーマ
1.
Local and distributed software engineering education.
2.
E-Learning and online course analysis using Kano matrix for classifying customer satisfaction dimensions.
3.
Color keyword analysis Japanese, German, and English social media entries.
4.
Tracking knowledge propagation in scientific publications by using epidemiological models.
研究概要
1. Software Engineering Education in local and distributed teams.
2. Customer satisfaction analysis of e-learning and online course systems.
3. Tracking knowledge propagation in scientific publications by using epidemiological models
1. Challenges in distributed, international teams for software engineering education are investigated. Students from undergraduate and graduate programs in Japan and Germany are surveyed on cultural dimensions and their responses are analyzed before and after the course, as well as compared over several years.
2. Using Kano matrix from customer satisfaction analysis to investigate e-learning and online course systems. Features of online educational systems are categorized and their ex-ante and ex-post change is examined.
3. Finding research trends in scientific publications as well as cultural characteristics in research communities by use of epidemiological models.
Using the same tools to analyze color trends in photo social networks.
現在の専門分野
情報学基礎理論, 知能情報学, ウェブ情報学・サービス情報学, 学習支援システム, 科学教育, 教育工学, 社会学 (キーワード:ソフトウエア工学教育、データマイニングと機械学習、教育学、社会モデル、疫学モデル、知識伝搬、統計分析)
論文
1.
2022
Balanced, Unbalances, and One-Sided Distributed Teams - An Empirical View on Global Software Engineering Education │ IEICE, Special Section: Empirical Software Engineering │ E105-D (1) (共著)
2.
2021
AI-Supported Evaluation of Kano Model Features for Online Courses │ (共著)
3.
2021
Ex-Ante and Ex-Post Feature Evaluation of Online Courses Using the Kano Model │ Lecture Notes in Computer Science │ 12677 (共著)
4.
2021
Student Perception of Software Engineering Factors Supported by Machine Learning │ ICECCME’21 │ (共著)
5.
2021
WordPress and Kanban Use in Software Engineering Education Evaluated by Natural Language Processing and Neural Network │ 12th International Workshop on Computational Intelligence & Applications 2021 (IEEE IWCIA2021) │ (共著)
全件表示(20件)
学会発表
1.
2022/06/20
Case Study on Smart Education During a Global Pandemic: A Hybrid, International Course on Global Software Engineering (Smart Education and e-Learning - Smart Pedagogy. SEEL-22 2022, Smart Innovation, Systems and Technologies, vol 305. Springer)
2.
2021/11/02
Color Key-Phrases Data-Mined from Twitter Analyzed Using Word-Embedding in Language Models (IICST TUSUR)
3.
2021/09/16
AI-Supported Evaluation of Kano Model Features for Online Courses (ICICIC2021)
4.
2021/08/06
Ex-Ante and Ex-Post Feature Evaluation of Online Courses Using the Kano Model (17th International Conference on Intelligent Tutoring Systems (ITS2021))
5.
2020/01/11
Distributed Virtual Courses to Teach Global Software Engineering: Lessons Learned and Best Practices (IC4E 2020)
全件表示(11件)
受賞学術賞
1.
2019/06
The 6th KES International Conference on Smart Education (SEEL 2019) Best Paper Award